本文へジャンプ
名古屋大学 大学院国際開発研究科
トップページ総合案内専攻・教員・研究員教育研究社会貢献・国際協力学生生活入学案内情報資料室お問い合わせリンクサイトマップ著作権について研究科内向け情報
国際開発研究フォーラム 第40号(2011/03) English
ナビゲーション トップページ >> 研究 >> GSIDの出版物 >> 国際開発研究フォーラム >> 第40号
Last Updated: 2011/03/28 , 紀要編集委員会

目次
特集「西村美彦教授 退職記念号」
PDF File 開発援助を必然とする開発空間の形成
―フィリピンの森林行政を事例に―
(6.81MB)
葉山 アツコ
PDF File タイにおける高品質米の生産・流通と輸出拡大戦略 (6.05MB)
板垣啓四郎
トワムヤン・サイジャイ
PDF File How could Management of Borobudur World Heritage Site be Enhanced for Improving Tourism Impact for the Community?:
A Preliminary Comparison with Angkor World Heritage Site
(3.55MB)
Devi Roza KAUSAR
Yoshiaki NISHIKAWA and Yoshihiko NISHIMURA
PDF File 台湾のコチョウラン生産におけるハイテク導入の影響
―グローバル化農業生産システムの検討―
(8.42MB)
林聖蒨
小林大介
西村美彦
PDF File カンボジアにおけるジェンダー主流化政策と農業・農村開発協力への適用 (6.89MB)
時田 邦浩


論文
PDF File Migrants and Borderland Identity:
A Comparative Study of Japanese Communities in British Columbia and the Priamur Region in the 1870s―1900s
(5.18MB)
Igor SAVELIEV
PDF File Who Gets Green Aid from the World Bank?:
The Determinants of the Bank’s Global Aid Allocation for the Environment.
(5.07MB)
Monika FIGAJ
PDF File Does Social Capital Matter:
from Civil Society to Social Capital in Uzbekistan
(5.56MB)
Yakhyo KAYUMOV
PDF File Socio-economic Impacts of Heritage Tourism on Its Locality:
A Case Study of Borobudur Temple Compounds World Heritage Site, Central Java
(5.91MB)
Devi Roza KAUSAR
PDF File Microfinance in Ghana:
A Comparative Study of Performance of the Formal versus Informal Rural Financial Institutions
(6.85MB)
OSEI-ASSIBEY Eric
PDF File Politics of Development in Myanmar (1988〜2009):
Comparison with Indonesia under Suharto's New Order
(6.79MB)
Sai Khaing Myo Tun
PDF File 韓国の小学校からみた環境教育とESDの実践可能性
(12.01MB)
南 相E
PDF File 米国の対北朝鮮食糧援助
―政治と人道援助の一致はあり得るか―
(7.48MB)
杉原 ひろみ
PDF File The Relationship among Perceived Satisfaction from Social Support, Hope and Quality of Life (QOL) of People Living with HIV/AIDS (PLWHA):
A Case Study from Nepal
(7.23MB)
Sushil Yadav YAMAMOTO

PDFファイルを表示・印刷するためにはAdobe社の「Adobe Reader」が必要です。アイコンをクリックしてダウンロードしてください。 Get Adobe Reader

Copyright(c)Graduate School of International Development,Nagoya University.All Rights Reserved.